Safran Mutfakta-Salatalar, Cacıklar

Pazar, Mart 26, 2006

Brüksel Lahanası Salatası

Brüksel lahanası, eski çağlarda Güney Avrupa kıyılarında yabani bir şekilde yetişen lahanadan, onun yaprak koltuğundaki tomurcukların geliştirilmesiyle, sonradan elde edilmiş bir sebze türüdür. Lahananın minyatür hali diyebileceğimiz Brüksel lahanası küçük olmasının dışında lahananın bütün özelliklerini taşır. Brüksel lahanasının 100 gramında 52 kalori, 4.9 protein, 0.6 yağ, 6.7 karbonhidrat ve 0 kolesterol değeri vardır. Bu sebeple bol bol Brüksel lahanası tüketmek hem diyet yapanlara hem de kalp sağlığına dikkat edenlere tavsiye edilir (1).

Brüksel lahanalarını garnitür niyetine kullanmaktan bıkmıştım, yemeğini yaparken de haşlayıp pişirerek kullanıyoruz, sanki vitaminlerinden ödün veriyoruz gibi geliyor bana hep… Daha başka nasıl tüketilebilir diye düşünmeden duramadığım :) ve araştırdığım bir gün tesadüfen “Sofra” dergisinde Emine Beder’in bu çok güzel salata tarifine rastladım. Yukarıda da belirttiğim gibi Brüksel lahanası lahananın küçüğü, lahanayı çiğ tüketebiliyorsak bunu neden tüketmeyelim dedim ve yapmaya koyuldum tarifi… Tarifi yaparken tek ilave etmediğim kalem mayonez oldu… Orijinal tarifte 2 çorba kaşığı mayonez de var ama ben mayonez kullanmayı sevmiyorum mutfağımda, tadını çok severim, yemeyi de özlüyorum ama sağlıklı beslenmek adına soframda yer ver(e)miyorum… Tarifin geri kalanında yoğurdun, portakal suyunun, soğanın ve acının (karabiber, pul biber) bir arada kullanıldığını okuduğumda bu tat cümbüşünün nasıl netice vereceğini hayal etmeye çalıştım, üstelik Brüksel lahanalarını da ilk defa çiğ olarak tüketecektik, yine de denedim… Sonuç mu? Sofranızda hani sürekli yeri olan tarifler olur ya, işte bu “Brüksel lahanası salatası” onlardan biri oldu artık, hepimiz ailece bayıldık lezzetine… O nedenle gönül rahatlığıyla sizlere de tavsiye ediyorum ve tarifini sizlerle paylaşıyorum…Yeni başlayan haftada işlerinizde kolaylıklar dilerim…Afiyet olsun…:)


(1) Mutfak Rehberi


Malzemeler

300-500 gr Brüksel lahanası (kişi sayısına göre)

2 havuç (rendelenmiş)

3 kaşık yoğurt

1 adet küçük kuru soğan (piyazlık doğranmış)

½ çay bardağı portakal suyu

Tuz

Karabiber, pul biber

Süslemek için

Marul yaprakları


Yapılışı

Brüksel lahanalarının en üst yapraklarını ayıklayıp, kök kısımlarını kestikten sonra iyice ovarak yıkayalım ve süzgeçte suyunu süzdürdükten önce ikiye bölelim sonra ince ince dilimleyelim… Bunun üzerine rendelenmiş havucu, piyazlık doğranmış kuru soğanı ekleyip harmanlayalım… Yoğurt, portakal suyu, tuz ve baharatları ekleyerek tekrar karıştıralım. İçerisinde salata karışımı bulunan kabın üzerine bir kapak örterek buzdolabında 30-40 dakika bekletelim… Derin bir salata kasesinin içine marul yapraklarını bir çanak gibi dizip, salatayı marul yapraklarının ortasına yerleştirip servis yapalım, afiyetle yiyelim…:)

2 Comments:

Blogger Hanife said...

safran,
ne hos bir tarif, cok da lezizdir eminim. salatanin her turune bayilirim ben. ben de hep pisirirdim bruksel lahanasini. gelecek sefer boyle deneyecegim..
sevgiler..

3/27/2006 04:32:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Hanifecim, inan bende artık haşlayıp yemekten bıkmıştım, tadından da hoşlanmaz hale gelmiştik ailece o derece yani, ama bu salata tarifi iyi oldu, bence çiğ Brüksel lahanası daha bir güzel daha bir lezzetliymiş, dilerim yapınca sende beğenirsin...Kucak dolusu sevgiler :)

3/27/2006 04:52:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails