Safran Mutfakta-Salatalar, Cacıklar

Çarşamba, Mayıs 10, 2006

Palyaçolu Humus

Malzemeler

1,5 su bardağı nohut (önceden ıslatılmış ve düdüklüde haşlanmış)

½ su bardağı nohudun haşlanma suyundan

½ çay bardağı zeytinyağı

6-7 diş sarımsak

2 limonun suyu

Baharatlar (karabiber, nane, pul biber, sumak)

Tuz

İstenirse 1 çay bardağı tahin (ben tahini sevmiyorum humusta o nedenle ilave etmedim ama humus tarifinde yer alır tahin o nedenle belirteyim dedim :)


Yapılışı

Haşlanmış nohutları ve diğer malzemeleri mutfak robotuna atın ve homojen bir karışım elde edene dek kıymaya devam edin, eğer humus makinenin döndüremeyeceği kadar sert olduysa biraz daha nohudun haşlama suyundan ilave edebilirsiniz, patates püresinden biraz daha sert bir kıvam yakaladığınız zaman humusunuz hazır demektir, afiyetle yiyin…

Not: Ben üzeri için genelde limon kabukları, maydanoz yaprakları ve siyah zeytinlerle süs hazırlarım ama bu kez doğum günü için Işıl’ın palyaço pastası şablonuyla süsledim, şablonu hazırlayıp baharatlarla şekillerin ortaya çıkmasını sağladım :)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Related Posts with Thumbnails